virus de la grip

EL VIRUS DE LA GRIP

VACUNACIÓ

No és ni necessària ni convenient.

Sobre el tema de les vacunes, recomano la monografia de ED. CEDEL ¿És bo vacunar-se? Del Dr. Pablo Saz Peiró, Professor de la Universitat de Zaragoza, o bé consultar www.vacunacionlibre.org

NORMES ELEMENTALS D’HIGIENE

  • Aquest virus no resisteix la neteja amb un bon sabó líquid, de manera que cal tenir-lo a mà al lavabo i la cuina. Rentar-se les mans i la cara en entrar a casa i abans de menjar i dormir.
  • També pot utilitzar-se el Vinagre dels quatre lladres utilitzat des de l’antiguitat per combatre la pesta.
  • Evitar donar-se les mans, petons i abraçades.
  • Allunar-se de persones que tossin o esternudin.
  • No utilitzar coberts, eines, roba o papers d’altres persones sense abans netejar-les amb sabó o vinagre i assecar-les al sol.
  • Fer vida a l’aire lliure el màxim de temps possible, perquè el virus no resisteix els banys de sol.

PERSONES SENSIBLES

Ataca en especial a persones d’entre 20 i 50 anys, amb problemes d’asma, diabetis o malalties cròniques.

MODE DE CONTAGI

El contagi és per via respiratòria a través de gotes de saliva i secrecions. Els animals de qualsevol tipus no suposen risc de contagi. Les formes de contagiar-se són:

  • Tos i esternuts d’una persona portadora que estigui a prop.
  • Donant la mà a una persona amb el virus i portant la mà a la boca, nas o ulls. abans de 10 minuts. Doncs els virus roman actiu a les mans entre 5 i 10 minuts, després ja no hi ha risc.
  • Tocant objectes que prèviament ha contactat una persona infectada i portant les mans a la boca, nas o ulls. Al plàstic i al metall el virus roman actiu entre 24 i 48 hores i sobre fusta i roba entre 8 i 12 hores.

PRECAUCIONS PER NO CONTAGIAR-SE

  • Evitar passar fred i els canvis bruscos de temperatura al cos, abrigant-se convenientment al canviar de lloc.
  • Rentar-se les mans freqüentment, fregant bé dits i canells.
  • No utilitzar tovalloles o altres objectes que hagin utilitzats altres persones.
  • No emportar-se les mans a la cara fins 15 minuts després de donar la mà a un altra persona.
  • Netejar freqüentment els poms de les portes i superfícies dels mobles.
  • Evitar tocar objectes de llocs públics.
  • Fer exercici moderat regularment.
  • Prendre el sol a la cara i als braços sense protecció com a mínim 20 minuts al dia.
  • Augmentar el consum de fruita, verdura i hortalisses crues.
  • Dormir hores suficients, lluny de camps electromagnètics (inal·làmbrics, mòbils, TV, ordinadors, etc.).

¿QUINS SÓN ELS SÍMPTOMES?

Calfreds, febre (més de 38ºC), tos i malestar general, mal de cap, gola, esternuts, dolors musculars i a vegades diarrea i vòmits.

El més freqüent és que la grip evolucioni favorablement en 2-4 dies, tot i que es pot continuar amb tos i sentir cansament durant les setmanes següents.

¿QUE INDICA QUE LA GRIP EMPITJORA?

Dificultat per respirar, tos seca i continua, sensació de falta d’aire, sigui en repòs o en fer esforços físics, dolor toràcic, esput sanguinolent o de color anormal, aspecte blavós a la pell i als llavis, mareig o alteracions de la consciència, febre elevada que persisteix, caiguda de la pressió arterial, falta d’orina, vòmits, convulsions, empitjorament repentí o passats ja 7 dies de la malaltia.

ALIMENTS RECOMANABLES

Hi ha aliments que han provat la seva acció antiviral i de millora en els símptomes gripals (no recomanats en cas d’al·lèrgia, intolerància o molèsties):

  • Caldo vegetal amb diverses hortalisses, en especial all, ceba i guindilles. Molt d’all i molta ceba i la quantitat de guindilla que es toleri. Bullir el temps que es consideri necessari. Prendre tasses molt calentes durant tot el dia.
  • Xarop de ceba: Aigua, 6 cebes blanques picades i mitja tassa de mel fosca ecològica. Bullir a foc lent durant 2 hores i colar. Anar prenent gotets calents durant tot el dia.
  • All: Tallar 2 o 3 dents d’all pelats, a trossets com si fossin petites pastilles i afegir-los als àpats.
  • Gingebre: Afegir-ne una mica de fresc i rallat sobre el dinar i el sopà. Sols la quantitat que el teu aparell digestiu toleri bé.
  • Clares d’ou ecològiques, fruites (kiwis i cítrics), hortalisses crues (pastanaga, caputxina, julivert, api, enciam i tomàquets) i germinats.

A EVITAR

  • Begudes fredes.
  • Llet i derivats làctics.
  • Galetes, bolleria, pastisseria, llaminadures, xocolates i melmelades.
  • Sucre blanc i morè. Es pot utilitzar una mica de mel fosca ecològica.Aperitius: xips, crispetes, galetetes salades, etc.
  • Carns, embotits i marisc.
  • Cafè.
  • Sal i aliments salats: Prendre molt poca sal, fins que s’estigui curat.
  • Begudes amb sucre o fructosa afegits: begudes de cola, llimonades, taronjades, begudes energètiques, gasoses, granissats, orxata...
  • Begudes alcohòliques de tot tipus.
  • Evitar aspirines i antibiòtics.

COMPLEMENTS NUTRICIONALS

  • Infusions i/o comprimits d’ungla de gat, sàlvia, angèlica, timó, eucaliptus i/o equinàcia després dels àpats.
  • Vitamina C (en forma d’ascorbat càlcic) d’entre 500 a 1000 mg cada 2-3 hores, amb líquid.
  • Zinc: comprimits mastegables, després dels àpats. D’entre 15 a 75 mg/dia.

PRÒPOLIS

  • A més de ser un antivíric, posseeix propietats antibacterianes, antifúngiques i és un interessant immunoestimulant.
  • És pot prendre en extracte, en comprimits, en aerosols bucals, combinat amb mel, etc.

Bibliografia: La Gripe. Como prevenirla y curarla. Dr. Ferrándiz. CEDEL.

Article escrit per Oriol Ávila. President del Centro de Estudios Naturistas

Deixa un comentari